Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

lørdag den 2. september 2017

Hæklede hyggesutsko sutsko.DIY

De fine hæklede sutsko, er nok noget af det nemmeste jeg nogensinde har hæklet.
Tilmed er de super skønne at have på fusserne.

Jeg har brugt en nøgle Mayflower Ribbon fra www.Rito.dk
Jeg synes at de er fine i blå, som er min ynglings farve, men udvalget i farver er stort og findes lige HER


Arbejdet hækles rundt fra tåspids og bagud til midt på foden. Derefter hækles der frem og tilbage til hælen.
Størrelse: 36/37 (38/40)

Hækl med nål nr. 8.
1 omg/ 1 magisk ring og 6 fm omkring ringen. (6 m)
2 omg/ 2 fm i hver fm. (12 m)
3 omg/ *1 fm, 2 m i næste fm* (18 m)
4 - 12 omg/ 1 fm i hver fm. (18 m)
Nu hækles der frem og tilbage i rækker og hver rk vendes med 1 lm
1 rk/ 12 fm.
2-12 rk/ 1 fm i hver fm. Her stoppes arbejdet til størrelse 36/37 (22 cm)
13-14 rk/ 1 fm i hver fm. Her stoppes arbejdet til str. 38/40 (24 cm)
Hækl hælen sammen med km.
Træk et bånd igennem langs kanten.

*God fornøjelse*

Design: Gitte Blinkilde

1 kommentar:

  1. Hej jeg er ved at hækle de futter har et spørgsmål. Når du skriver 3 omg vil det sige jeg skal lave den samme 3 gange,?

    SvarSlet